Dzisiaj nie będzie niestety żadnej relacji, lecz sprawa wielkiej wagi, bo ważą się losy dalszego prowadzenia przez nas Dziennego Domu Senior+. W najbliższych dniach ogłoszony zostanie, jak co roku, konkurs na prowadzenie placówki, więc musimy zdecydować, czy złożymy swoją ofertę, bo mamy problem z zamknięciem budżetu roku obecnego.
Środki z dotacji na prowadzenie placówki wystarczają zaledwie na pokrycie kosztów transportu, opieki nad podopiecznymi oraz wyżywienia, a dokładnie 1 gorącego posiłku dziennie.
Na remonty środków transportu, śniadania i podwieczorki, zajęcia terapeutyczne, wycieczki, rehabilitantkę/masażystkę oraz wsparcie psychoterapeuty i psychiatry, staraliśmy się zdobywać środki z różnych źródeł.
Składając ofertę w ubiegłym roku zadeklarowaliśmy, że do dotacji na prowadzenie placówki w wysokości 192.000 zł dołożymy 49.000 zł, jako wkład własny, aby zapewnić seniorom pełniejszą ofertę, co staraliśmy się wprowadzić w życie, jak wynika z dokumentów oraz relacji z życia placówki, popartej zdjęciami.
Udało nam się do tej pory zdobyć prawie 40.000 zł, a w grudniu do tej kwoty spodziewamy się jeszcze wpływów w wysokości ok. 4.500 zł. Kwotę tą uzyskaliśmy między innymi z:
– PFRON (mamy zwrot części wynagrodzenia 2 osób niepełnosprawnych),
– Powiatowy Urząd Pracy w Pucku (sfinansowanie remontu busa i zakup kolejnego auta),
– Powiatowy Urząd Pracy w Pucku (częściowa refundacja kosztów zatrudnienia)
– Starosta Pucki (grant na dofinansowanie wycieczek),
– Burmistrz Władysławowa (dofinansowanie wizyt psychiatry, psychoterapeuty, rehabilitantki),
– Podopieczni naszej placówki (dopłaty do śniadań i podwieczorków),
– Klub Wsparcia Inicjatyw Pro Senioralnych (część składek członkowskich na pozostałe cele)
Niestety nie uda się nam zebrać kwoty zadeklarowanej przy podpisaniu umowy na prowadzenie placówki, co wiąże się z przykrą dla nas konsekwencją w postaci zwrotu części dotacji, ponieważ muszą zostać zachowane proporcje pomiędzy zadeklarowanym wkładem własnym, a dotacją, więc nie dość, że nie wystarczy nam środków na opłacenie wszystkich kosztów grudniowych, to jeszcze będziemy musieli zwrócić część otrzymanej dotacji.
Deficyt w wysokości ok. 4.500 zł spowodowany jest niespodziewanymi wydatkami na naprawy w pozostałych samochodach, którymi dowozimy seniorów, a także znacznym spadkiem wysokości kwoty przypisu miesięcznych składek członków Klubu Wsparcia.
Spadek wpływów do Klubu Wsparcia spowodowany jest tym, że wraz z odejściem kolejnych podopiecznych, ich rodziny (członkowie Klubu Wsparcia) zaprzestają na ogół wspomaganie finansowe placówki, a rodziny nowych podopiecznych nie wstępują w poczet członków Klubu.
Szacując możliwość zgromadzenia wkładu własnego wzięliśmy pod wzgląd wielkość kwot z 2017 roku, w którym notowaliśmy tendencje wzrostu zarówno ilości członków Klubu, jak i wysokości wpływów ze składek, a rzeczywistość okazała się niestety odwrotna od przewidywań.
Zwracamy się zatem do wszystkich, którym na sercu leży przyszły los podopiecznych placówki, jak i samej „Przystani” o wsparcie nas w potrzebie wpłatą jednorazowej darowizny na konto numer:
86 2030 0045 1110 0000 0401 2320 w banku BGŻ BNP PARIBAS S.A.,
natomiast członków rodzin, nie będących członkami Klubu Wsparcia, gorąco namawiamy do wypełnienia deklaracji członkowskich, które dostarczymy poprzez podopiecznych, albo do ściągnięcia z naszej strony, bo dostępne są w zakładce MOŻESZ POMÓC pod hasłem Klub Wsparcia